HTML

Gőg és Demagóg fia vagyok én

Politikai gondolkodás a józan ész határain belül.

Friss topikok

Címkék

alapjövedelem (1) ALDE (1) Ali AlNimr (1) amnesty international (1) Amnesty Jugend (1) antiszemita (1) Assad (1) Baloldali összefogás (1) bal oldal (1) BCE (1) belpolitika (3) Belügyminisztérium (1) bevándorlás (4) BKK (1) BM (1) BP1 (1) Brüsszel (1) Budapest (3) Budapesti Corvinus Egyetem (1) Budapest Taxi (1) civil szervezet (1) Civil Zrt. (1) Corvinus (1) Csák Máté (1) deviza hitel (1) diszkrimináció (2) Dk (1) DK (1) dothraki (1) efukt (1) Egalitarianizmus (2) egyenlőség (2) Egyetem (2) Egymillióan a magyar sajtószabadságért (4) Együtt (3) eksztázis élmény (1) emberi jogok (2) EMS (4) érdekképviselet (2) Erdogan (1) Erdő Péter (1) értékbirodalom (1) etika (4) EU (2) Európai Parlament (1) exkrementum (1) fasizmus (1) Fekete-Győr András (1) felsőoktatás (1) fesztivál (1) Fidesz (4) fidesznyik (1) Fodor Gábor (2) Francis Fukuyama (1) Frank Underwood (1) FreeNimr (1) gazdaságpolitika (1) get to da choppaaaa (1) gőg és demagóg fia vagyok én (17) góg és demagóg fia vagyok én (17) gondolatszabadság (1) gulyás kommunizmus (1) GYED (1) gyermekjogok (1) GYES (1) Gyurcsány Ferenc (1) hadügyminisztérium (1) Hallgatói Önkormányzat (2) határzár (1) Hiénák (1) HÖK (2) hök (1) homofób (1) Horvátország (1) House of cards (2) HuF/CHF (1) HuF/Euro (1) hukou (1) I. Ferenc pápa (1) infants on board (2) internet adó (1) ISIS (1) Jobbik (3) jobb oldal (1) Juhász Péter (3) kapitalizmus (1) Katolicizmus (1) KDNP (1) kettősmérce (4) kirekesztés (2) kisebbség (1) Kövér László (1) Krím (1) Küldöttgyűlés (1) külpolitika (3) Lázár János (1) liberalizmus (3) LMP (2) Magyar politika (7) Magyar Postagalamb szövetség (1) másként gondolkodás (4) MÁV (1) média (2) melegek (2) menekültek (3) migránsok (3) Milla (2) MLP (3) Momentum (1) Momentum Mozgalom (1) MSZP (2) Murvai Krisztina (1) neo-liberális institucionalizmus (1) Nézd (1) nyugat (2) o.z.o.r.a (2) O.Z.O.R.A. (2) oligarchák (2) oligarchia (2) ömlesztett sajt (1) önkormányzat (1) Orbán (1) Orbán Viktor (2) őrző védő (1) panem et circenses (1) Párt politika (4) piacgazdaság (1) pintér sándor (1) PM (2) politika (15) Politikai manipuláció (2) Politikai paletta (4) pozitív diszkrimináció (1) puccs (1) puruttya (1) Putyin (1) rablógazdaság (2) Rákosi (1) Ranko Ostojic (1) rasszista (1) Recep Tayyip Erdoğan (1) Samuel P. Huntington (1) Schengen (1) Semjén Zsolt (1) SheikhNimr (1) szabadság (1) szegregáció (1) székesfehérvár (1) Szenátus (1) szírek (2) szíria (1) szólásszabadság (1) szolidaritás (3) Taxisok (1) Telekocsi (1) terrorizmus (4) testvériség (1) Tóbiás József (1) Törökország (1) tüntetés (1) Uber (1) választások (1) Választás 2018 (1) Vallás (2) Valton sec (1) Van remény (1) Vargha Tamás (1) vatikán (1) védelmi pénz (1) véleményszabadság (3) véleményterror (3) világ politka (4) vizitdíj (2) VOLÁN (1) Vona Gábor (1) vörös csillag (1) what does the fox say? (1) zsidók (1) ki van itt? (1) Címkefelhő

I'd like to thank the Academy, avagy ég a Reichstag Törökországban?

2016.07.16. 04:26 gőgésdemagógfiavagyokén

Épp a függetlenség napját néztem, (mekkora ráérzés!), amikor valami azt mondatta velem, hogy egy pillanatra nyomjak egy space-t, és ugorjak fel az Index-re. Ekkor jelent meg az első cikk arról, hogy mi történik, vagy legalábbis mi látszik történni Törökországban.

Gyorsan rá is írtam, B-re, hogy mégis mi folyik odakint. Egyrészt, hogy megtudjam egyben van-e még, másrészt gondoltam, mint kint élő kultúrattasé tud adni valami használható infót. A leghasznosabb, amit megtudtam, az volt, hogy jól van. B sose volt félős, közölte, hogy „Katonai puccs. Tank. F16 Curfew. Van lisztünk. Meg sónk” Nevetve fogadtam, örültem, hogy jó kedve van a helyzet ellenére is. Vagy lehet inkább épp azért?


er_ist_wieder_da.jpgAz egész happening innentől kezdve, valahogy nem lépte át az ingerküszöbömet, és néztem tovább a filmet. Nem sokkal a vége után pedig már „le is verték a puccsot”. Ez megint csak fura volt, mert az ország történetében mindig is meghatározó tényező volt a katonaság, mint egy kvázi állam az államban. Meg egyáltalán ki verte le? Mivel? Ilyen hírek is keringtek, hogy a civilek fegyverezik le a katonaságot. Ezek alapján ez egy láthatóan komolyan gondolt katonai akció…


Történjék bármilyen változás, akció, megmozdulás; legyen az politikai vagy társadalmi, mindig azt kell keresni, – véleményem szerint – hogy ez kinek áll az érdekében. Ha ezt felmérjük, hamar kiderül, hogy „Nézd, ki van itt?”.

 

Adott egy miniszterelnök, aki meg akarja reformálni az ország politikai rendszerét és egy erős elnöki rendszert kíván kiépíteni a mostani helyett. Ezt követően megpróbálja magát elnökké megtenni, sikertelenül. Kínos. Gyakran támadás éri, amiért nyíltan vallásos egy következetesen szekuláris közel-keleti országban. Kínos. Mivel lehetne az utóbbi gondolatot egyszerűbben elhessegetni, mint megvádolni egy „iszlamista” imámot (nem tudom, milyen lehet egy nem iszlamista imám…) azzal, hogy Ő áll a puccs mögött. Nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy az imám polgári neve valójában Georgi Dimitrov. Az csak slussz poén, hogy az említett imám Erdoğan legnagyobb politikai támogatója volt. Mit ad isten már nem az. Azért lennének leesett állak, ha valamelyik nap lezárnák a Lánchidat, felvonulna a pár ezres magyar hadsereg és kiderülne, hogy Simicska épp puccsolja a kormányt.

Na de vissza. A parlamentben robbantás, az elnöki palotát megsorozza egy helikopter, de az elszánt puccsisták, akik földalatti katakombákban készültek évek óta erre az estére és mindent a legapróbb részletekig kidolgoztak nem tudják azt az apróságot, hogy Erdoğan épp nincs a fővárosban! Mekkora véletlen!!!44!NÉGY!

De térjünk vissza a támogatottság hiányára. A kijárási tilalmat követően Erdoğan azonnal felkérte a népet, hogy vonuljanak ki az utcára, és védjék meg a kormányt és a demokráciát! A katonasággal szemben! Fegyverekkel szemben! Civilek! És az emberek kimentek. Hát ez mekkora vállveregetés már önmagunknak kérem?! Imád minket az isten adta nép! Kimegy, lefekszik a tank-elé, tienanmen tér 2.0 béta van tesó! Biszmillah. Te meg gépfegyveres klapek a tank tetején! El lehet tolni a biciklit. Mekkora dráma. Micsoda érzelmek. Mekkora flass egy jó péntek esti party után, amikor már lefőtt az este, de még van benned egy kis polgárháborúsdi. Hát ki legyen itt az elnök, ha nem az akiért még a tankot is megállítom?

tank.jpg

Nem tudom, hogy ki írta a péntek este forgatókönyvét, de szerintem Oscart érdemelne. Egy-két lens flare kell csak és megkaptunk egy Michael Bay, J.J. Abrams, Roland Emmerich (a ma estém filmjének rendezője; Függetlenség napja, Hazafi) koktélt. Komolyan látom magam előtt ezt a képet. Csak arra vagyok kíváncsi, hogy beválik-e a jó öreg színház, és eléri-e vele Erdoğan a célját.

Hiába, panem et circenses.the_academy.jpg

komment

Címkék: politika puccs külpolitika Vallás Törökország Erdogan House of cards Recep Tayyip Erdoğan Politikai manipuláció Politikai paletta gőg és demagóg fia vagyok én góg és demagóg fia vagyok én világ politka Nézd panem et circenses ki van itt?

A bejegyzés trackback címe:

https://gogesdemagog.blog.hu/api/trackback/id/tr258892836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inebhedj - szerintem 2016.07.16. 16:49:58

"Erdoğan épp nincs a fővárosban! Mekkora véletlen"

A WTC-ben és a Pentagonban se volt még nagyon senki a "rendes" állapotokhoz képest.

"Nem tudom, hogy ki írta a péntek este forgatókönyvét"

Gondolom a 9/11 Ltd lesz.

"mindig azt kell keresni, – véleményem szerint – hogy ez kinek áll az érdekében."

La.

Janossz 2016.07.16. 17:10:11

Atatürk képe azért kinn van még a sajtótájékoztatón.
Az meg egy vicc, hogy az alaptörvény szerint a hadsereg a szekularizáció védelmezője-letéteményese.
Ilyen alapon teljesen törvényesen jártak el.
Mindenesetre a több ezer bíró eltávolítása eloszlatja a kételyeket, ki áll emögött.

bloglegelő 2016.07.16. 17:12:16

Találó a cím.

Ha a török hadsereg komolyan lépni akart volna, akkor esélyt sem hagynak ennek a mohamedán sztálinzombinak.

Aki beugrasztott néhány szerencsétlent most.

Benyújtják még a katonák a számlát ennek a bohócnak. Ha van igazság, akkor lesz egy második forduló is, de mellébeszélés és mellélövés nélkül.

Conchobar 2016.07.16. 17:37:49

"mindig azt kell keresni, – véleményem szerint – hogy ez kinek áll az érdekében" - Hát persze! Saját maga ellen szervez puccsot Erdogan. A bajor kormány is saját maga ellen szervezte az 1924-es sörpuccsot. A 2006 szept-i TV-ostromot is Gyurcsány szervezte saját maga ellen. Elhisszük, hogy van ember, aki a saját a biztonságát is veszélyezteti, azért, hogy valamely későbbre tervezett lépését megindokolja. Mintha ugyan létezne olyan indoklás, amit nem lehet hantával megoldani. Nehéz elfogadni azt, hogy egyszerűen csak rosszul mérték fel a lehetőségeiket és az erőviszonyokat a puccsisták, meg a TV-ostromlók (meg maga Gyurcsány is)

Conchobar 2016.07.16. 17:44:52

"ég a Reichstag Törökországban?" - Azért most Törökországban jóval nagyobb lángok voltak, mint annak idején a Reichstagnál. Legalább akkora lángok voltak, mint amekkorát 1991-ben csaptak Moszkvában a Gorbacsov-elleni puccs idején

masada 2016.07.16. 17:44:53

Mindig jó trükk belsö ellenségeket kereseni...Hitler, Sztálin mind ugyanat tették hogy megszilárdítsák hatalmukat

Janossz 2016.07.16. 17:48:15

Az Index képriportján kedélyesen lincselgetik Erdogan hívei a magukat már megadott hídelzáró katonákat, akik talán maguk se sejtik, hogy egy operett statisztái voltak.
Mindezt a rendőrség asszisztálásával. Illiberális, na.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.07.16. 17:51:11

Washington akciója volt, ez nyilvánvaló.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.07.16. 17:52:55

@bloglegelő:

Nem. A hadsereg vezetése pár éve már le lett cserélve, a mostani vezetés már nem nyugatpárti. Ez a titka annak, hogy miért nem sikeres a puccs: a hadsereg jelentős része nem vett részt benne.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.07.16. 17:54:49

@Janossz:

Ez van, a csőcselék mindig kiéli gonosz ösztöneit. Ugyanaz, mint pl. Franciaország a náci megszállás után: az egyszerű francia csőcselék verte, gyilkolta a náci kollaboránsokat.

Conchobar 2016.07.16. 17:56:49

@masada: "Mindig jó trükk belsö ellenségeket kereseni...Hitler, Sztálin mind ugyanat tették hogy megszilárdítsák hatalmukat" - Így igaz. Csakhogy egyikük se szervezett önmaga ellen puccsot. De minek is tette volna, minek bonyolították volna túl a dolgot. Hiszen elég volt az is, hogy megvádolták a delikvenst, hogy angol kém, és veréssel, vagy zsarolással rávették, hogy vallja be. Még hamis tanú is akadt. Erdogan is tisztogatott már pár éve a hadseregben (is)

Afrika steht an der Elbe 2016.07.16. 18:17:57

Néhány bírót Magyarországon sem ártana leváltani.

Merkelt mikor robbantja már fel a Wehrmacht valamelyik ifjú tisztje?

bloglegelő 2016.07.16. 18:36:22

@a BircaHang Média szerk.: nem is tudták mi készül, akkor meg miért siettek volna csatlakozni, illetve "jóhiszeműen" akadályozták meg.

Az arab-iszlám szerű utcai megtorlások nem fognak lemenni még ennek a török társadalomnak a torkán sem, de a hadseregén sem. Ebben a hadseregben belül tegnap óta senki sem bízik a másikban, attól fogva nem képvisel erőt.

Továbbra is fenntartom, hogy a "nem nyugatbarát" kormányt és hadseregvezetést fogják elsőnek kinyírni, mégpedig a saját testőreik.

Az arab rendszerek remekül elvannak a despota anarchiában, az természetes állapotuk.

Erdogannak viszont nincs több dobása, nincsenek tartalékai. Jöhetne egy külső háború provokálása, de neki ettől a hadseregtől csak félnivalója lesz már.

Janossz 2016.07.16. 18:49:01

@Afrika steht an der Elbe: Szeretnéd, ugye? Jól esne?
Csak van egy rossz hírem számodra: egy demokratikus vezető efféle "kiiktatása" esetén egy másik lép a helyébe, és az élet megy tovább.
Egy despota halálával a rendszere is megy a kukába, vagy ahova való.
Nagy különbség.

Buchhalter 2016.07.16. 19:22:46

A többség kommentelő szerintem jól látja a helyzetet : Erdogan keverte a szart.A hadsereg vezetői tényleg pár éve le lettek cserélve.Páran érdekes módon meghaltak helikopter balesetben ,vagy kisbusz balesetben.A szerencsétlen kiskatonákat jól megvezethették,ergo parancsot kaptak tisztektől és ők kitől?Ez az egész elvetélt puccs egy erőteljes hadseregtől és jól képzett tisztikartól nevetséges.A török nép ahol sajna az átlag lakosság 45 %-a csak 8 általánossal rendelkezik simán beveszi a mesét a gonosz hazaáruló katonákról.A kiskatonákat lincselő tömeg meg szerintem fizetett bérmunkások.Ilyen már számtalanszor volt a világtörténelem során.Ha a Török hadsereg komolyan gondolta volna a puccsot Erdogant likvidálják azonnal a parlament tagjaival egyetemben és az egész légierő felett átveszik az irányítást.De Erdoganak több lövése valóban nincs.A leváltott bírók egy utolsó csepp lehet a pohárban.A katonaságot Sztálini módszerekkel kiherélte.A karakán tisztek leváltva,bebörtönözve az egyszerű kiskatonák megfélemlítve és megzavarva.A puccs nem volt jó semmire csak pár száz ember meghalt egy megalomán disznó vágyai miatt és persze az őt kiszolgáló a saját anyját is pénzért eladó talpnyalók hadát se hagyjuk figyelmen kívül.Szíjártó reagálása meg egyszerűen gusztustalan volt.A Fidesz miért nem tudott semleges maradni?Például az elítéljük a terrorista katonák helyett miért nem lett volna annyi elég az idióta Szíjártó szájából hogy mélyen együtt érzünk az áldozatokkal.A Kurdok szerintem nem felejtik el a több ezer lelőtt testvérüket és az Oroszok sem felejtik el a pilótájukat és a Szír politikába való szarkeverést. Erdogan kínjában csinálhatta a lépést .Gyanús ,hogy az elmúlt hetekben bocsánatot kért Putyintól.Miért is?Valami történt a sötét éjszakában?Netán tucatjával hullottak el török kommandósok és kémek az orosz Szpeznak kezétől?Egyesek szerint Erdogan a mű puccs által még jól ki is jöhet az egészből.Igen ám ,de az Oroszokat nem kéne elfelejteni ebben a játszmában. Putyinak jól jönne egy barátságosabb török vezető.Lehet Erdogan bármit tesz már megpecsételte a saját és hívei sorsát?Öcalannal is trükközik: be van börtönözve de 20 éve senki sem látta élve.Lehet a Kurd vezér is rég halott már?Ha kiderülne Törökország vérfürdőbe fulladna és valószínűleg az egész térséget alapjaiban rázná meg.Talán még Európa is kapna az "áldásból"

$pi$ 2016.07.16. 19:45:27

Jól sejtem, hogy Merkel ezeket akarja beengedni az EUba?

bloglegelő 2016.07.16. 19:55:09

@Buchhalter: a balfasz (?) CNN meg szó szerint hírcsatornát adott Erdogannak. Mivel is érdemelte ki ?

például azzal, hogy évek óta üzletel a szadista iszlamistákkal ?

zajlik valami egy országban, persze "belügy, belügy" .. és erre egy kurvaetikus hírügynökség beszáll a logisztikába, ja, a reklámidő eladása az az isten

egyáltalán nem tudnak most már érdekelni a nyugati utcai merénylettragédiák

azt kapják, amit megérdemelnek, tessenek otthon, helyben reklamálni

Janossz 2016.07.16. 19:57:32

@$pi$: Angela Merkel német kancellár teljes jogú tagság helyett speciális partnerséget adna a 75 milliós lélekszámú iszlám államnak. Kétségtelen ugyanakkor, hogy Merkelt sem csak a törökországi emberi jogi problémák aggasztják.

Az EU jelenlegi formában egészen biztosan nem látná szívesen Törökországot, amely méreténél és dinamikus demográfiai mutatóinál fogva gyorsan Németország fölé nőhetne az uniós döntéshozatalban, szétfeszítve az EU intézményi kereteit.

Rosszul sejted.

Buchhalter 2016.07.16. 19:59:38

@bloglegelő: sajnos ebben igazad lehet:találó a kirakat utcai merénylet.A politikusok zokszó nélkül beáldoznak pár tucat embert hogy tereljék a figyelmet illetve legyen ok a megemelt költségvetésre.De veszélyes terepre merészkedett az USA ,Nyugat -Európa és a Török politikai elit is.A végén könnyen egy lámpavason lóghatnak segítőikkel és családtagjaikkal együtt.Ki szelet vet vihart arat.

$pi$ 2016.07.16. 20:01:28

@Janossz: "Rosszul sejted. "

Nem hiszen. A soeciális partnerség már az előszoba...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.16. 20:12:10

@a BircaHang Média szerk.: Már a George-é? Nem inkább a Sorosé?

Mit mond Putyin magyar hangja, a bulgárbika?

Neo07 2016.07.16. 20:16:38

Elég ciki puccsocska volt. Meg is gyalázták a puccs meg a mundér tekintélyes intézményeit. Innentől kezdve röhögőgörcsöt kapunk majd, ha újabb puccsokról olvasunk: ugyan már hülye katonák, hagyni fogják, hogy a nép a kijárási tilalom ellenére az utcákra tóduljon, majd felmásszon a tankok tetejére, állig felfegyverzett gépfegyveres marcona sisakos katonákat szégyenítsenek meg a kijárat felé való mutatással, és a lépcsőn való lesegítéssel...

Végig érezhető volt a tegnapi közvetítés során az utcára kivezényelt egységek részéről valami furcsaság, tétovaság, amit most a legújabb hírek megmagyaráznak: azt hitték, gyakorlatra rendelték ki őket...

Egy "normális" puccsot nem így szoktak megrendezni. Így már világos, hogy ez egy műpuccsocska volt, aminek csak egy célja volt: hogy az elnöki rendszer kiépítéséhez szükséges utolsó akadályokat is lebontsák.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.07.16. 20:19:07

@$pi$: Ez az, egyetlen mozdulattal nyomjuk át a beszélgetést Merkel szidásba. Habony elégedetten csettint, mára dupla pénzt kapsz fidesz agitpropos.

Janossz 2016.07.16. 20:24:28

@$pi$: Láttunk már olyan vendéget, aki az előszobánál nem jutott beljebb..:)

$pi$ 2016.07.16. 20:30:52

@Kampánymigráncs: Aha, tehát a Merkelt szeretni kell. Nem tudtam elvtárs. Akkor most fogadjuk be törököt, mert a fidesz nem szereti őket?

Janossz 2016.07.16. 20:33:35

Különben ráfért volna az országra az a kis puccs, ha igazi.
Csak innen nézve csúnya dolog, de azokon a tájakon a stabilitás megteremtését szolgáljak az ilyen beavatkozások.
Kadhafitól Mubarakig bizony így lettek ott országvezetők, évtizedekre. No, nem túl szimpi mód, de elirányítgatták az övéik.
Utánuk meg a vízözön. Vagy az se.
A legjobb úton van Törökország affelé, hogy belesüllyedjen az arab világ káoszába. Ami nem lesz egyszerű, mert népességének elég nagy része nyugatias gondolkodású, világot már látott. Küzdeni fognak.

Neo07 2016.07.16. 21:16:05

Feltétlenül fontos volt a hidak lezárása? Ha a kérdésre a nem a helyes válasz, akkor ez is csak azt bizonyítja, hogy erre csak a minél nagyobb pukkanás, figyelemfelkeltés miatt lehetett szükség...

gőgésdemagógfiavagyokén · http://gogesdemagog.blog.hu/ 2016.07.16. 21:55:46

@masada:

Pontosan! A politikában mindig "hasznos" egy ellenségkép. Egy az állam által tudatosan generált azonosulási pont, amely kohéziós erőt igyekszik biztosítani.
Megadja a kellő tiszteletet a hatalom iránt, és kapaszkodó lehet mindenki számára egy olyan korban, ahol az egyéni érdekérvényesítés a közösségi értékek fölé helyezkedik egyébként.

Afrika steht an der Elbe 2016.07.17. 13:19:42

@Janossz:
Merkel mióta "demokratikus" vezető?

Úgy hívott kétmillió söpredéket Európába, hogy erről senkit nem kérdezett meg. Ezt hívják diktatúrának kedves barátom.

Janossz 2016.07.17. 14:30:29

@Afrika steht an der Elbe: És ezt így mondta, kétmillió? Nem 5 vagy tíz? Beszélsz hülyeséget.
Amikor létszámról volt szó, a magyar kormány például csúnyán becsapta.
"A csaknem ezerből 20 ezer lett, ennyien érkeztek Németországba azon a hétvégén, a Magyarország nyugati határa felé elindult menekültek beengedéséről hozott döntés után – mutatott rá a Bild."
Barátod a Birka.
süti beállítások módosítása