HTML

Gőg és Demagóg fia vagyok én

Politikai gondolkodás a józan ész határain belül.

Friss topikok

Címkék

alapjövedelem (1) ALDE (1) Ali AlNimr (1) amnesty international (1) Amnesty Jugend (1) antiszemita (1) Assad (1) Baloldali összefogás (1) bal oldal (1) BCE (1) belpolitika (3) Belügyminisztérium (1) bevándorlás (4) BKK (1) BM (1) BP1 (1) Brüsszel (1) Budapest (3) Budapesti Corvinus Egyetem (1) Budapest Taxi (1) civil szervezet (1) Civil Zrt. (1) Corvinus (1) Csák Máté (1) deviza hitel (1) diszkrimináció (2) DK (1) Dk (1) dothraki (1) efukt (1) Egalitarianizmus (2) egyenlőség (2) Egyetem (2) Egymillióan a magyar sajtószabadságért (4) Együtt (3) eksztázis élmény (1) emberi jogok (2) EMS (4) érdekképviselet (2) Erdogan (1) Erdő Péter (1) értékbirodalom (1) etika (4) EU (2) Európai Parlament (1) exkrementum (1) fasizmus (1) Fekete-Győr András (1) felsőoktatás (1) fesztivál (1) Fidesz (4) fidesznyik (1) Fodor Gábor (2) Francis Fukuyama (1) Frank Underwood (1) FreeNimr (1) gazdaságpolitika (1) get to da choppaaaa (1) gőg és demagóg fia vagyok én (17) góg és demagóg fia vagyok én (17) gondolatszabadság (1) gulyás kommunizmus (1) GYED (1) gyermekjogok (1) GYES (1) Gyurcsány Ferenc (1) hadügyminisztérium (1) Hallgatói Önkormányzat (2) határzár (1) Hiénák (1) hök (1) HÖK (2) homofób (1) Horvátország (1) House of cards (2) HuF/CHF (1) HuF/Euro (1) hukou (1) I. Ferenc pápa (1) infants on board (2) internet adó (1) ISIS (1) Jobbik (3) jobb oldal (1) Juhász Péter (3) kapitalizmus (1) Katolicizmus (1) KDNP (1) kettősmérce (4) kirekesztés (2) kisebbség (1) Kövér László (1) Krím (1) Küldöttgyűlés (1) külpolitika (3) Lázár János (1) liberalizmus (3) LMP (2) Magyar politika (7) Magyar Postagalamb szövetség (1) másként gondolkodás (4) MÁV (1) média (2) melegek (2) menekültek (3) migránsok (3) Milla (2) MLP (3) Momentum (1) Momentum Mozgalom (1) MSZP (2) Murvai Krisztina (1) neo-liberális institucionalizmus (1) Nézd (1) nyugat (2) o.z.o.r.a (2) O.Z.O.R.A. (2) oligarchák (2) oligarchia (2) ömlesztett sajt (1) önkormányzat (1) Orbán (1) Orbán Viktor (2) őrző védő (1) panem et circenses (1) Párt politika (4) piacgazdaság (1) pintér sándor (1) PM (2) politika (15) Politikai manipuláció (2) Politikai paletta (4) pozitív diszkrimináció (1) puccs (1) puruttya (1) Putyin (1) rablógazdaság (2) Rákosi (1) Ranko Ostojic (1) rasszista (1) Recep Tayyip Erdoğan (1) Samuel P. Huntington (1) Schengen (1) Semjén Zsolt (1) SheikhNimr (1) szabadság (1) szegregáció (1) székesfehérvár (1) Szenátus (1) szírek (2) szíria (1) szólásszabadság (1) szolidaritás (3) Taxisok (1) Telekocsi (1) terrorizmus (4) testvériség (1) Tóbiás József (1) Törökország (1) tüntetés (1) Uber (1) választások (1) Választás 2018 (1) Vallás (2) Valton sec (1) Van remény (1) Vargha Tamás (1) vatikán (1) védelmi pénz (1) véleményszabadság (3) véleményterror (3) világ politka (4) vizitdíj (2) VOLÁN (1) Vona Gábor (1) vörös csillag (1) what does the fox say? (1) zsidók (1) ki van itt? (1) Címkefelhő

Az eltévedt Budapest Taxisok története, avagy a Hiénák UBER alles

2016.08.15. 00:04 gőgésdemagógfiavagyokén

Az eltévedt megtévedt Budapest Taxisok története.

Ezt a bejegyzést már meg akartam írni 1-2 hete, de nem volt rá időm, és valami még hiányzott. Szerencsére ez a valami talált meg engem, épp a buszra várva.

Na meg aztán pont ma olvastam annak a szerencsétlen külföldi fesztiválozónak az esetét akit 25 ezerrel akart átvágni egy mély morális értékeken nyugvó, lelkiismeretes nevelésű "ember".hiena.JPG

Augusztus első felén fesztiváloztam valahol tolna és fejér megye határán, kint a pusztában, ahol nem, hogy 3G, jó esetben térerő sincs. De volt más!! Hohó méghozzá nem is akármi. TAXI!!

Taxi volt a pusztában vágod?! Jogos. De nem valami helyi tag, „Ugorj be elviszlek öccázé!”, hanem sárga, taxi lámpás, fekete-négyzetrácsos matricás „Minősített budapesti taxi” felirattal az oldalán. Rajta a fővárosban megszokott árszabás. Alapdíj, kilométer és percdíj. Először nem értettem, én a hippik közé jöttem, tüzet gyújtani, fetrengeni a sárban és eljátszani, hogy a kapitalista világrend minden rossz gyökere. (sent from iPhone) Gondoltam, esetleg valami goás taxis, aki szintén lejött, és ez az egész csak egy félreértés. Aztán letettem a másfél mázsás túrazsákomat és körbenéztem. Akkor vettem észre, hogy kb. 2 tucat ugyan ilyen taxi áll ott. Azt már valahogy nem tartottam valószínűnek, hogy a Blaha Lujzai taxisdroszton a fiúk megbeszélik, hogy ugorjunk le egyet fesztiválozni.foto_1_1.JPG

Később visszatértem hozzájuk, mert szerencsétlenségemre a bal fülemre megsüketültem egy pár napra (Mindig vigyázzatok a fodrásznál!), hogy megérdeklődjem, mennyiért vinnének be Simontornyára, az ügyeletre. A kocsiban amit leintettem, már ült egy külföldi srác, aki UGYANODA MENT. Gondoltam beugrok, barátnőmmel együtt hárman lennénk és megosztjuk az útiköltséget. Három fele szétdobva nem lehet egy nagy kaland. Kérdésemre azt mondja a tag, hogy „5500-ért beviszlek titeket… fejenként”. Itt egy pillanatra, két pislogás között az UBER logója villódzott a szemhéjam belső felén, aztán felrémlettek a taxis tüntetések és hídlezárások a „tiltsák be az illegális tevékenységeket” feliratú önmagában is értelmetlen molinóikkal együtt. Azt nem tudtam, meg, hogy "What does the fox say?", de hogy a hiéna mit mond azt igen.

Végül 2 perccel később leintettem egy német kocsit. Jó fej volt a sofőr, eldumálgattunk, miközben kiszakadt a gázpedál és robogtunk Simontornya felé. INGYÉÉÉ!

Hogy félreértés ne essék, nem a pénzről szólt ez az egész, és a bejegyzés sem. Ha valamin nem szabad spórolni, az az egészségünk, mert abból csak egy van. De az egész story a történtek továbbgondolására késztetett. Tekintve, hogy az év 365 napjának zömét, amikor épp nem indiai vándorcigány gúnyában tipegek a gazdagok technójára, ugyanúgy a kapitalista világban élem az életem. Mint ilyen, üdvözlöm a versenyt, amiben az UBER, amíg ki nem nyírták eléggé feldobta a labdát. Egyébként kíváncsi vagyok, hogy a MÁV vagy a VOLÁN mikor fog nekiesni a Telekocsinak vagy a Blablacarnak, esetleg a Magyar Postagalamb Szövetség valamelyik mobilszolgáltatónak.foto_2_1.JPG

Ez egy alapvető probléma ezzel az országgal. Képtelenek vagyunk felismerni és elfogadni a változást, az adaptálódásról meg sem próbálok beszélni. Kiváltképpen igaz ez a piac tekintetében. Nem véletlenül van egy kvázi gulyás-kommunista kormányunk. A magyar ember egyszerűen képtelen a piaci gondolkodásra. Filléresek vagyunk. És száz forintokban gondolkodunk. Kimegyünk tüntetni a netadó ellen, a vizitdíj ellen, de amikor egy halom, a taxiórát hírből nem ismerő hiéna – elnézést kérek a kivételektől – lezárja a fél várost, mert képtelenek érvényesülni a kapitalista, versenyalapú gazdasági rendszerben, akkor nem vonulunk ki, és nem állunk ki a saját gazdasági érdekeinkért.

Az egész történet akkor vált különösen bosszantóvá, amikor – már Budapesten – még mindig süketen, rohangáltam egyik éjszakai ügyeletről a másikra és beültem egy nagyon jó fej, közlékeny és abszolút mértékig korrekt öreg taxis mellé, akinek elmesélve az sztorimat, teljesen kiborult. Azt mondta sajnos a taxisok túlnyomórésze olyan, mint akikkel én is összefutottam, és hogy ők hoznak szégyent az egész taxis társadalomra. (Milyen érdekes kis szub-társadalmak vannak egyébként.) Ami a legmegdöbbentőbb volt, hogy még az UBER jelentőségét is abszolút reálisan értelmezte, csak annyit nehezményezett, hogy neki ki kell váltania egy bizonyos matricát 60 ezerért. Ezt még talán meg is tudom érteni.

Summa summarum, elég sok fotót lőttem a pusztaság sárgalovon nyargaló Jesse James-eiről, az idős úr javaslatára ezeket rendszámokkal együtt (felírtam kb. 10-et), megküldöm a Budapest Közút Zrt.-nek valamint a BKK-nak. Azt mondta a bácsi, hogy pikk-pakk kidobják őket a vállalattól. Ha visszaírnak, akkor frissítem a posztot. Némi örömmel tölt azért el, hogy eleget tehetek a követeléseiknek és segítek „betiltani az illegális tevékenységeket”.

1 komment

Címkék: média politika tüntetés piacgazdaság oligarchia vizitdíj kapitalizmus oligarchák internet adó kettősmérce Budapest MÁV BKK Hiénák VOLÁN Telekocsi Budapest Taxi Uber O.Z.O.R.A. gőg és demagóg fia vagyok én góg és demagóg fia vagyok én gulyás kommunizmus o.z.o.r.a rablógazdaság Taxisok Magyar Postagalamb szövetség what does the fox say?

A bejegyzés trackback címe:

https://gogesdemagog.blog.hu/api/trackback/id/tr6210410734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2018.05.23. 09:00:52

Nagyon helyes, tiltsák csak be a mocskos perselyszájú fillérbaszók illegális tevékenységét. Nagy illúzióim nincsenek, hogy a bejelentésed termékeny talajra hullik, de azért nem baj, hogy megteszed.
Egyébként jó lett volna rendőrt hívni oda a puszta közepén hozzá, hogy tulajdonképpen miről is van szó... :-)
süti beállítások módosítása